LKY jäsenkirje huhtikuu 2019:

Hyvät LKY:n jäsenet!

Kevät tekee tuloaan ja LKY:n tämän vuotinen vuosikokous on pidetty Tampereen lääkäripäivien yhteydessä

Vuosikokouksen myötä hallituksen kokoonpano muuttui. Hallituksen kokoonpano on seuraava: allekirjoittanut jatkaa puheenjohtajana ja Maria Kaista sihteerinä. Taloudenhoitajaksi vaihtui Olli-Pekka Lappalainen ja erityispätevyystoimikunnan edustajana jatkaa Mervi Väisänen-Tommiska.  Muut hallituksen jäsenet ovat Mervi Gursoy, Anne Koivisto, Kirsimarja Metsävainio, Päivi Saukkosalmi ja Aleksi Varinen. Vuosikokouksen asialistalla oli myös tilinpäätös ja toimintakertomus vuodelta 2018, sekä suunnitelma ja budjetti vuodelle 2019.

AMEF kokous on päätetty järjestää tästä eteenpäin joka toinen vuosi, joten sitä ei tänä vuonna järjestetä. Ensi vuonna sitten taas pääsemme tapaamaan AMEF merkeissä.

Tänä vuonna järjestämme totuttuun tapaan Lääkärikouluttajien kesäkoulun yhdessä Duodecimin kanssa. Tänä vuonna teemana on ajankohtainen aihe, osaamisperustainen oppiminen. Kesäkoulu järjestetään 7.-9.8.2019 Herrankukkarossa, Naantalin Rymättylässä. Kaikki mukaan oppimaan ja verkostoitumaan!

Muita tämän vuoden opetuksen tapahtumia ovat Pedaforum 5.-6.6. Helsingin yliopiston Kumpulan kampukselle, AMEE 24 – 28.8 Vienissä ja ADEE 21.-23.8. Berliinissä. AMEE:ssa LKY osallistuu kansallisten yhdistysten tapaamiseen.

Opetustapahtumista tiedotetaan myös nettisivuillamme https://www.laaketieteenkoulutuksenyhdistys.fi/

LKY on mukana myös Suomalainen lääkäri -valmistuvan lääkärin osaaminen -työryhmässä vaikuttamassa tulevaisuuden lääkärien koulutukseen.

Yhdistyksemme sääntöjen mukaan tulkitaan eroamiseksi, jos jäsenmaksu jää maksamatta kaksi vuotta peräkkäin. Tämän vuoden alussa olemme tehneet tarkastuksen tämän asian suhteen, ja jonkin verran jäsenmäärämme putosi tämän tarkistuksen myötä. Jos eroaminen on jollekin tapahtunut vahingossa, toivotamme kaikki toki tervetulleiksi takaisin.

Aurinkoista kevättä ja rentouttavaa kesää kaikille!

Terhi Karaharju-Suvanto, puheenjohtaja

Uuden tietosuojalainsäädännön 5/2018 mukaisesti LKY sitoutuu suojaamaan jäseniensä tiedot ja haluamme aktiivisesti tiedottaa henkilötietojen suojaamisessa noudatettavia periaatteita. Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme Suomen lakeja ja asetuksia yksityisyyden suojasta. Kerättäviä henkilötietoja käytetään yhdistyksen toiminnasta tiedottamiseen ja opetkseen liittyvien mahdollisten kyselyiden lähettämiseen jäsenille. Jäsenillä on oikeus tarkistaa itseään koskevat tiedot, muuttaa niitä itse yhdistysavaimen jäsensivujen kautta tai pyytää poistamaan tiedot rekisteristä kokonaan ottamalla yhteyttä rekisterin ylläpitäjään (yhdistyksen sihteeri). Jäsenrekisteriin tallennetaan vain ne tiedot, jotka jäsen on antanut rekisteröitäväksi.

Yhdistyksen jäsenille on lähetetty asiasta tiedote ja ohjeet tarkistaa antamansa jäsentietonsa haluamalleen ja samalla lainsäädännön vaatimalle tasolle. Pakollisia tietoja ovat nimi, sähköpostiosoite ja kotipaikkakunta.

Yhdistys ei koskaan myy tai luovuta jäsentensä tietoja ulkopuolisille, ja tietojen käyttöoikeus on vain niillä yhdistyksen toimihenkilöillä, jotka niitä toiminnan kannalta välttämättä tarvitsevat.

5/2019 LKY:n hallitus