Yhdistyksen historia

Lääketieteen Koulutuksen Yhdistys on perustettu vuonna 1978 tarkoituksenaan lääkärien ja hammaslääkärien perus-, jatko- ja täydennyskoulutuksen, siihen kohdistuvan tutkimus-, opetus- ja tiedotustoiminnan sekä alan koulutusyksiköiden keskinäiseen koulutukseen liittyvän yhteistyön edistäminen. Yhdistys ei ole toiminut viimeisen parinkymmenen vuoden aikana, mutta 31.3.2005 pidettiin vuosikokous, jossa valittiin hallitus käynnistämään toiminta uudelleen.

AMEF 2013

LKY järjesti maassamme ensimmäisen lääketieteen ja hammaslääketieteen koulutuksen tutkimusta käsittelevän seminaarin 14.3.2013 Turussa. Idean isistä toinen, professori Pekka Kääpä toimi ohjelmaryhmän puheenjohtajana. Ulkomaisia vieraita oli peräti kaksi, kyseiseen aikaan muutenkin maassamme vierailleet professorit Elz Boshuisen Hollannista ja Hans Gruber Saksasta. Seminaari järjestettiin kokonaisuudessaan englanniksi. Mallia haettiin väljästi AMEE:n (Association for Medical Education in Europe) vuosittaisesta kongressista. LKY on AMEE:n yhdistysjäsen. Seminaarissa oli osallistujia noin 70, paikallisten osuus oli suuri, mutta kaikista lääketieteellisistä opinahjoista oli edustajia.

Preface, committees and schedule

Abstracts