Lääkärikouluttajan/hammaslääkärikouluttajan erityispätevyys

43 23 24 25 26 27 28 29

Erityispätevyystoimikunta

Hakuprosessi:

• pätevyysohjelmaan haluava valitsee itselleen mentorin listasta:
    lääkärikouluttajat
    hammaslääkärikouluttajat
    Siinä ovat niiden mentoreiden nimet, jotka ovat antaneet julkaisuluvan. Muiden mentoreiden nimiä voi pyytää sihteeriltä lky.erityispatevyys@gmail.com

• mentorin kanssa hakija täyttää ilmoittautumislomakkeen pätevöitymisohjelmaan ja portfoliosta ne osuudet, jotka mahdollisesti on jo tehty siihen mennessä (esim. käytännön palveluita tai teoreettista koulutusta).

• ilmoittautumislomake ja portfolio lähetetään sähköisesti sihteerille, josta alkaa pätevöitymisohjelma.

• hakija ja mentori ovat yhteydessä ainakin kerran vuodessa sopimallaan tavalla(henkilökohtaisesti, puhelimitse, sähköpostilla tai videoneuvotteluna)

• uusille erityispätevyyden suorittajille suositellaan Taitoni.fi käyttöä portfoliotyöskentelyssä (koskee vain lääkärihakijoita). Se ei siis ole pakollinen.

• vaadittujen suoritusten jälkeen hakija täyttää mentorin tarkastamana loput portfoliosta, johon tulee loppuun mentorin allekirjoitus.

Huom!  Oman erikoisalan kokoukset/kongressit eivät kelpaa kaksipäiväiseksi kongressiksi, vaan niiden pitää olla pedagogisia, koulutukseen liittyviä kongresseja.

Jo tehdyt käytännön palvelut ja teoreettinen kurssimuotoinen koulutus hyväksytään viimeisten 10 vuoden ajalta. Vanhempia tietoja ei kannattaa sisällyttää portfolioon.

Tutkimukseen ja tieteelliseen jatkokoulutukseen liittyviä ohjaustehtäviä ei hyväksytä tähän erityispätevyyteen (esim. väitöskirjojen ohjaus), ellei tutkimus koske koulutuksen tai opetuksen tutkimista.

Yleisohjeet

Lääkäriliiton yleisohjeet erityispätevyyksistä

Hammaslääkäriliiton yleisohjeet erityispätevyyksistä

Lääkärikouluttajan hakuohjeet

Lääkäriliiton säännöt
Hakuohjeet

Hammaslääkärikouluttajan hakuohjeet

Hammaslääkäriliiton säännöt
Hakuohjeet

Ilmoittautuminen

Ilmoittautumislomake Lääkärikouluttajan /Hammaslääkärikouluttajan pätevöitymisohjelmaan

Mentorit

Listassa niiden mentoreiden nimet, jotka ovat antaneet julkaisuluvan.
Mentorit LL
Mentorit HLL

Portfolio

Erityispätevyystoimikunta päätti 1.6.16, että vanhaa portfoliopohjaa ei enää hyväksytä. Hakijan tulee käyttää 2015 portfoliopohjaa - myös ennen 2015 aloittaneet hakijat!​

Portfolio on pdf-muodossa. Lomaketta voi täyttää ainoastaan Adobe Reader tai Foxit Reader- ohjelmalla!
Muilla ohjelmilla lomaketta pystyy ainoastaan katsomaan. Tämä koskee myös kaikkia mobiililaitteita (Android-padit tai kännykät, iPhone, iPad, Windows Phone). Älä siis yritä täyttää portfoliota mobiililaitteilla!
Suositellaan kirjoittamaan ja muokkaamaan ensin tekstit tavallisella tekstinkäsittelyohjelmalla, esim. word ja siirtämään lopuksi valmiit tekstit sähköiseen portfolioon. Tämän jälkeen on syytä tarkistaa, että teksti on mahtunut annettuun, näkyvään rajalliseen tilaan. Tulostettaessa portfoliota liiton hyväksyttäväksi, tulee tulosteeseen vain näytössä näkyvä osio.

Jotta sen täyttämisessä ei tulisi ongelmia, varmista, että käytössäsi on Adobe Reader -ohjelmasta mahdollisimman uusi versio, vähintään versio 11.  Asenna uusin pdf Adobe Reader -versio tästä. Foxit Readerin voi asentaa tästä.

Tallenna tiedosto koneellesi napsauttamalla linkkiä hiiren oikealla painikkeella ja valitse Tallenna kohde nimellä... (Save target as...).

Portfolion täyttöohje (pdf)

Portfolio 2015 (pdf)

Taitoni.fi

Taitoni.fi- verkkopalvelua suositellaan uusille hakijoille 4.11.2014 alkaen portfoliotyöskentelyssä. Se on siis suositus, ei pakollinen. Ohjeet sen käytöstä erityispätevyyden suorittamisessa Oppimistavoitteet_taitoniin.pdf

Taitoni.fi ole vielä HLL-hakijoiden käytössä.

Voit halutessasi käyttää teoreettisen tuntien laskennassa excel-taulukkoa:

Taulukko teoreettisen kurssimuotoisen koulutuksen laskemiseksi (excel)